poměru s rentabilním přínosem (např. v uplynulých třech měsících zaslali poptávku 3 návštěvníci webu ze 100 příchozích, web má konverzní poměr 3 %). K těmto účelům slouží například Website optimizer od Googlu.
Ale o tom tady psát nehodlám. Honí se mi ale hlavou, zda se čistě OW (ne optimalizace pro vyhledávače) vyplatí pro menší weby, blogy apod.? Jelikož se z větší části ve všech článcích na interntu a v případových studiích vyskytují e-shopy.
Můj názor je takový:
Uvážíme-li, že web je vystaven z nějakého důvodu na internet a tím pádem čím má větší návštěvnost, tím je kvalitnější a lépe se dá na něm vydělat, tak proč nezkusit OW. Ale OW musí být měřitelná, z cehož vypadávají obyčejné blogy.
A co informační portály? Na nich se to měřit dá (např. na přečtených článcích, počtem registrací jak do portálu tak i do soutěží apod.). Ale uvážíme-li, že pokuď se jedná o kvalitní články a uživatele to opravdu zajímá, tak se vždycky k danému tématu nějak prokliká. Takže nepotřebujeme testovat chování uživatele. Tím pádem také vypadává z webu pro které se OW vyplatí.
Shrnutí:
Takže se domnívám, že z hlavní části se OW vyplatí jen pro weby, které něco nabízejí (většinou za peníze) a tím také jsou rentabilnější. Samozřejmě čím je web víc použitelnější, tím je příjemnější pro uživatele a rád se tam vrací. Ale před začátkem OW se musí promyslet jestli se to opravdu vyplatí (Výnosy/Náklady). Zda nabízíme správnou věc, jestli to nabízíme správnému segmentu lidí. Ale to je zas jiné téma, tak třeba jindy.
Pokuď na to máte svůj názor, prosím o vyjádření. Toto je čistě jen má hypotéza :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat